BANGKOK! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob en Eva - WaarBenJij.nu BANGKOK! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rob en Eva - WaarBenJij.nu

BANGKOK!

Blijf op de hoogte en volg Rob en Eva

07 Juli 2014 | Nederland, Amsterdam

En daar zijn we dan in Thailand! Na een lange vliegreis zijn we eindelijk in Bangkok aangekomen. We vlogen vanaf Dusseldorf richting Dubai en dan verder naar Bangkok. Dubai heeft een prachtig luxe vliegveld met watervallen en klokken gesponsord door rolex. Het vliegtuig waarmee we vlogen was ook hartstikke luxe met een uitgebreide keuze aan films en lekkere vliegtuigmaaltijden. Het drinken was onbeperkt dus hier hebben we natuurlijk uitgebreid gebruik van gemaakt. We werden van het vliegveld opgepikt door een medewerkster van het hostel waar we de eerste dagen zitten. De vrouw was hartstikke blij en ik weet niet of die blijdschap een Thaise eigenschap is of omdat ze blij was dat we er eindelijk waren. Ze stond waarschijnlijk al een uur te wachten, omdat onze bagage niet zo snel kwam.

Na een heerlijke nacht slapen (een luxe vliegtuig stoel wint het nooit van een bed) hebben we lekker ontbeten in het hostel. De eerste echte kakkerlak is hier ook gespot en wat een enorm beest was dat! Hierna zijn we Bangkok gaan bekijken. We werden bijna twee tuctucs ingesleurd, omdat deze locals ons wel even de onbekende highlights van de stad wilden laten zien. Bangkok is heel indrukwekkend, overal zitten mensen. Mensen zitten met zijn tienen met kraampjes op straat om hun eten en goederen te verkopen.

Hierna zijn we in het hostel een trip voor morgen gaan boeken. We willen het Grand Palace en de Wat Phra Kaew tempel gaan bekijken. We gaan met een boot de backwaters van Bangkok bekijken en dan door naar de tempel en het paleis. Na dit geboekt te hebben zijn we met de sky train naar het MBK winkelcentrum gegaan. De sky train klinkt heel fancy, maar het is eigenlijk gewoon een metro die over een hoog spoor door de stad gaat. Het MBK winkelcentrum was enorm. Het bestond uit 6 verdiepingen vol winkels. De winkels waren hier ook veel luxer dan in de rest van Bangkok. Alles leek heel westers.

We zijn 's avonds gaan eten in een soort overdekte markt met allemaal eettentjes. We zaten echt tussen de locals met ons heerlijke bord met roasted chicken met noodles. Daarna hebben we nog even een stukje over een avondmarkt gelopen. We wilden ook nog naar een sky bar op de 64ste verdieping van een luxe hotel, maar helaas was onze kleding hier niet geschikt voor. We lopen al als echte backpackers hier rond.

We willen overmorgen naar de oude hoofdstad van Thailand, Ayutthaya, reizen om daar tempels te gaan bekijken. We hebben vandaag ook de nachttrein naar Chiang Mai geboekt voor de nacht van 10 op 11 juli.

Heel veel liefs!

• 07 Juli 2014 - 16:31

Ria:

Hoi Rob en Eva,
    Wat een leuk verslag. Ik zie dat jullie al helemaal ingeburgerd zijn daar.
    Ik begin toch wel een beetje jaloers op jullie te worden met al die mooie winkels, die jullie nu al hebben gezien en tempels en natuurschoon wat jullie nog te zien krijgen.. Maar ik gun het jullie van harte.
    Ik hoop op heel veel verslagen want we leven met jullie mee.

• 07 Juli 2014 - 17:20

Rita:

Lieve Eva en Rob,
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen.Fijn dat jullie al zo'n goede start daar maken!
    xxxxxxxxxx

• 07 Juli 2014 - 18:39

René:

Jullie raken al echt ingeburgerd daar in Thailand. Niet te veel schrijven over luxe winkels anders ben ik binnenkort ook verplicht om die kant op te reizen :-). Veel plezier morgen!

• 08 Juli 2014 - 14:13

Jaap:

Ha Rob en Eva,

Mooie verhalen Ik ben benieuwd naar alle belevenissen. Geniet ervan.