Het mooiste plekje van Thailand - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van Rob en Eva - WaarBenJij.nu Het mooiste plekje van Thailand - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van Rob en Eva - WaarBenJij.nu

Het mooiste plekje van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Rob en Eva

15 Juli 2014 | Nederland, Velsen-Noord

Na Bangkok zijn we met de trein doorgegaan naar Ayuttahaya. De trein is hier iets anders dan in Nederland, de deuren gaan namelijk open als de trein nog niet stilstaat en ze sluiten als de trein allang weer rijdt. We kregen in de trein een drankje aangeboden van een Thailand man, dat bleek iets van redbull te zijn en drinken ze hier allemaal.

In Ayuttahaya aangekomen hebben we lang gezocht naar een hostel, maar uiteindelijk hebben we een mooi hostel gevonden. Namelijk Tony's place met een heerlijk zwembad. We konden er een tweepersoonskamer krijgen voor 250 Bath, dat is ongeveer 6 euro. Ook hier hebben we veel tempels gezien zowel vanuit een bootje als vanaf de fiets. Helaas was de band halverwege helemaal plat en bij gebrek aan een ander vervoermiddel moest hier op door gefietst worden. Tijdens ons fietstochtje zagen we opeens olifanten op de weg lopen en dat is ontzettend leuk om voor de eerste keer te zien!
We zijn s nachts om 3 uur opgestaan om het Nederlands eftal te zien spelen, maar dit mocht helaas niet baten. We zaten als enige Nederlanders samen met een Thaise bewaker in het restaurant van het hostel te kijken.

Vanuit Ayuttahaya zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gereisd. In Chiang Mai aangekomen weer opzoek gegaan naar een hostel en hier kwamen we uit bij Chiang Thai House (ook weer met zwembad :)). Via het hostel konden we een trekking naar de zuiden regelen.
De volgende dag werden we opgehaald voor de trekking en onze eerste stop was een olifantenpark. Hier mochten we op een olifant rijden en konden we ze ook nog even voeren. Echt heel vet op op een olifant te zitten! Na de olifanten zijn we begonnen aan een wandeling van 3 uur naar een dorpje ergens in de jungle waar we zouden overnachten. Onze gids die de trekking begeleidde kwam uit dit dorpje en haalde tijdens de wandeling allemaal soorten planten uit de jungle die we savonds zouden eten. In het dorpje woonden zo'n 150 mensen en het was nog hartstikke primitief. Dit was ook te zien aan de wc, dit was namelijk een gat in de grond...
Onze gids vertelde ook dat er 10 jaar geleden pas een weg naar dit dorpje was aangelegd omdat de mensen anders niet bij het ziekenhuis konden komen.
De volgende dag hebben we nog 2 uur gelopen in de richting van een waterval waar we even gezwommen hebben. Daarna mochten we bamboeraften, dit houdt in dat je op een vlot van bamboe over een rivier gaat.

Na Chiang Mai zijn we doorgereisd naar Pai. Hier zitten we nu een paar dagen en dit is echt prachtig. We slapen in een bamboehutje met mooi uitzicht. De sfeer is hier zo anders dan in de steden waar we tot nu toe geweest zijn, veel relaxter. Er zijn hier overal barretjes en kleine restaurantjes. We willen hier een paar dagen blijven en dan willen we verder richting Laos.

Liefs!

• 15 Juli 2014 - 14:26

Rita:

Oh wat mooi allemaal daar, in een hangmatje op je eigen veranda en wat een uitzicht!!!
    Wat doe je als je zomaar olifanten voor je ziet lopen? Wel mak neem ik aan?
    Veel plezier en geniet lekker.
    xxxxxx Rita

• 15 Juli 2014 - 20:05

René:

Wat een belevenis. Dat is even anders dan Oegstgeest en Lelystad. Veel plezier met het vervolg van jullie reis. We wachten in spanning jullie verdere verhalen af.

• 22 Juli 2014 - 21:19

Tiny Stormen-vankan Landgraaf:

Wat een schitterende verhalen en wat zullen jullie genieten.
    Heel veel groetjes vanuit een zonnig en warm landgraaf.